هجوم وحشیانه‌ی پلیس هلند به مراسم روز جهانی کارگر
سازمان 19 بهمن سازمان 19 بهمن

طبق روال سال‌های گذشته، مراسم بزرگ‌داشت روز جهانی کارگر در هلند، روز شنبه اول ماه مه سال جاری با شرکت بیش از 200 نفر، از جمله رفقای سازمان 19 بهمن، در شهر رتردام برگزار گردید ولی پس از تقریبا یک ساعت، توسط نیروهای پلیس سرکوب شده و از ادامه‌ی مراسم جلوگیری گردید.

 

مراسم بزرگ‌داشت روز جهانی کارگر در هلند در طی 27 سال گذشته همه‌ساله در شهر رتردام برگزار می‌گردید و همواره شامل سخن‌رانی‌ها، راه‌پیمائی و نواختن موزیک و خواندن سرودهای انقلابی از ملیت‌های مختلف بوده است ولی امسال پلیس هلند مانع برگزاری این مراسم گردید.

 

بهانه‌ی پلیس برای حمله به این مراسم، چوب‌های حامل پلاکاردهای شرکت‌کنندگان بود و چنین ادعا می‌کرد که حمل پلاکارد با چوب ممنوع می‌باشد و شرکت‌کنندگان در مراسم باید چوب‌های پلاکاردهای خود را به پلیس تحویل دهند. پس از این که شرکت‌کنندگان در مراسم از تحویل دادن چوب‌های پلاکاردهای خود امتناع کردند مورد یورش شدید و وحشیانه‌ی پلیس قرار گرفتند و این مراسم با مجروح شدن تعدادی از شرکت‌کنندگان و دستگیری 14 نفر دیگر توسط نیروهای مزدور پلیس هلند نیمه‌کاره متوقف گردید.

 

در مراسم امسال در شهر رتردام به خاطر مراسم‌های دیگری که در دو شهر دیگر هلند برگزار شده بود، تعداد کمتری نسبت به سال‌های گذشته شرکت کرده بودند. یکی از این مراسم‌ها در شهر نیمیخن برگزار شده بود که آن هم مورد یورش پلیس قرار گرفت و مراسم دیگر در شهر آمستردام بود که به خاطر حمایت و شرکت احزاب بورژوائی و پارلمانی هلند بدون حادثه پایان یافته بود.

 

برگزاری مراسم بزرگ‌داشت روز جهانی کارگر یکی از دست‌آوردهای مهم جنبش جهانی کارگران است و نباید به خاطر تفرقه و پراکندگی مورد هجوم دشمنان طبقه‌ی کارگر قرار بگیرد.

 

 

زنده باد اول ماه مه، روز جهانی کارگر

 

 

4 مه 2010

 


May 9th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها